صفحات

۱۳۹۴ آذر ۱۸, چهارشنبه

ترامپ خواستار منع ورود مسلمانان به امریکا شد

مثل اینکه دردنیا مثلا متمدن امروز هرکس نگران جان انسانهای بیگناه باشد مورد حمله حیوانات درنده ای که روی دوپا راه میروند قرار خواهد گرفت  


دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، روز دوشنبه 7 دسامبر، در واکنش به حادثه تیراندازی دو مسلمان افراطی در کالیفرنیا، خواستار منع ورود مسلمانان به آمریکا شد. این شدیدترین واکنش به رویداد هفته گذشته کالیفرنیا بوده است.

ترامپ، که در یک گردهمایی هواداران خود در کارولینای جنوبی سخنرانی می کرد، گفت: "ما چاره ای نداریم"، و هشدار داد اگر تصمیمات خطیری اتخاذ نشود باز حادثه 11 سپتامبر در این کشور تکرار خواهد شد. 

بیانیه ترامپ در "جلوگیری از مهاجرت مسلمانان" به آمریکا با واکنش شدید از سوی گروههای مختلف روبرو شد. کاخ سفید، رقبای جمهوریخواه ترامپ، نامزد حزب دموکرات، هیلاری کلینتون، دیک چینی، معاون ریاست جمهوری سابق آمریکا، ضمن انتقاد از این گفته ترامپ اعلام کردند این نظریه "برخلاف تمام آن چیزهایی است که به آن اعتقاد دارند." 

جب بوش، دیگر نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه گفت: "دنالد ترامپ تعادل ندارد. سیاستهای او را نمی توان جدی گرفت." 

در تویتر هم کاربران با صفتهای "نژادپرست"، "فاشیست"، و "متعصب" از این گفته های ترامپ یاد شده است. 

ترامپ، میلیارد شهرک ساز، و بازیگر سریال تلویزیونی، که در نشستهای انتخاباتی خود از سخنان تحریک آمیز استفاده می کند، در آخرین این اظهار نظرها خواستار توقف کامل ورود مسلمانان به آمریکا شد، "تا مقامات این کشور راه چاره ای پیدا کنند." 

ترامپ گفت: "تا زمانی که نفهمیم چگونه با این مشکل و خطرات ناشی از آن روبرو شویم، نمی توانیم قربانی دست افرادی باشیم که عقل ندارند، و فقط به جهاد اعتقاد دارند، و برای جان انسان هیچ ارزشی قائل نیستند."

هیچ نظری موجود نیست: