صفحات

۱۳۹۴ فروردین ۱۶, یکشنبه

درگیری لفظی ظریف و نماینده مشهد در پارلمان ایران



محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر یکشنبه ۵ آوریل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درگیری لفظی داشتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران وابسته به تلویزیون دولتی ایران، ظریف بعد از ظهر یکشنبه در جلسه عصر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافته است.
جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در خصوص موضوعات مورد بحث در این جلسه به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: «آقای کریمی‌قدوسی بحث‌هایی را در رابطه با فردو و و نطنز داشتند.»
وی افزود: «کریمی‌قدوسی نگرانی‌هایی را مطرح کرد که قبلاً به آقای ظریف تذکر داده شده بود.»
نماینده رشت ادامه داد: «آقای کریمی‌قدوسی به آقای ظریف گفت حضرت آقا (خامنه‌ای) به شما تذکر داده است؛ ولی ظریف به کریمی‌قدوسی گفت شما دروغ می‌گویید به آقا تهمت می‌بندید و به آقا ظلم می‌کنید و آقا به من تذکر ندادند.»
ایران و گروه ۱+۵ شامگاه پنجشنبه ۳ آوریل به تفاهمنامه‌ای دست یافتند که در آن چارچوب توافق جامع هسته‌ای مشخص شده است. دو طرف سه ماه زمان دارند  بر سر جزئیات توافق جامع هسته‌ای مذاکره کنند تا سندی در این باره تهیه کنند.
در راستای این توافق، ایران فعالیت‌های اتمی خود را محدود می‌سازد تا تحریم‌هایی که به دلیل این فعالیت‌ها علیه‌اش اعمال شده، به تدریج لغو شود. غرب ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای اتمی می‌کند؛ اتهامی که تهران همواره آن را رد کرده و بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود اصرار دارد.
برپایه این تفاهمنامه ایران تا ۱۵ سال تنها در نیروگاه اتمی نطنز حق غنی سازی اورانیوم خواهد داشت و در نیروگاه زیرزمینی فردو دیگر فعالیت غنی سازی صورت نخواهد گرفت.
آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، گروه ۱+۵ را تشکیل می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست: