صفحات

۱۳۹۳ اسفند ۱۱, دوشنبه

اظهارات شدید نتانیاهو علیه رژیم تهران در واشنگتن


به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه اپیک گفت: رژیم ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است و سلاحی که می تواند با آن اسرائیل را نابود کند، سلاح هسته ای است و ما نباید اجازه دستیابی این رژیم به سلاح هسته ای را بدهیم.
وی افزود: برنامه هسته ای رژیم ایران خطری برای ما و همه جهان است و ما با قدرت در برابر چنین خطری خواهیم ایستاد.
نتانیاهو گفت: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. این رژیم تروریستها را در هر پنج قاهره آموزش می دهد و عامل ایجاد وحشت در همه جهان است. حکومت ایران بدون سلاح هسته ای این کارها را انجام می دهد و اگر به سلاح هسته ای دست پیدا کند چه کارهایی انجام خواهد داد.
نتانیاهو گفت: رژیم ایران در حال تقویت توان خود برای دستیابی به سلاح هسته ای است و در همان حال یکی پس از دیگری کشورهای منطقه خاورمیانه را می بلعد.
وی افزود: زمانی که قوم یهود در برابر کسانی که می خواهند آن را نابود کنند عاجز بود پایان یافته است و هرگز به چنین دوره ای باز نخواهیم گشت. ما امروز توانایی دفاع از خود را داریم.
نخست وزیر اسرائیل گفت در سخنرانی روز سه شنبه خود در کنگره درباره تهدیدهای رژیم ایران سخنرانی خواهد کرد. وی افزود: هدف از سخنرانی وی در کنگره آمریکا بی احترامی به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیست.


اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای را نخواهيم داد

پیش تر نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه ایپک گفت: هرگز به رژیم ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته ای دست پیدا کند.
سامانتا پاور افزود: چه مذاکرات شکست بخورد و چه توافق حاصل شود، اوباما بر این تعهد باقی خواهد ماند. ما هر اقدامی برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی لازم باشد، انجام می ‌دهیم.

هیچ نظری موجود نیست: