صفحات

۱۳۹۳ اسفند ۴, دوشنبه

رسوايی و کناره گیری گرداننده لابی رژیم ملاها در لندن ایت الله جک استرای دزد


جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس به گرفتن رشوه متهم شد و در پی انتشار اخبار مربوط به این رسوایی، کناره گیری خود را از حزب کارگر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، دو روزنامه نگار انگلیسی که خود را تاجر جا زده بودند، جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس را به دام انداخته اند.
روزنامه نگاران دیلی تلگراف و خبرنگار شبکه چهار تلویزیون انگلیس خود را به عنوان بازرگانانی که از هنگ کنگ آمده اند، جا زدند تا بتوانند این عضو پیشین کابینه انگلیس را گیر بیندازند.
طبق تحقیق صورت گرفته، استراو به این دو خبرنگار پیشنهاد کرده بود می تواند در ازای دریافت پنج هزار پوند (شش هزار و هشتصد یورو) از نفوذ و موقعیت خود برای کمک به شرکت (صوری) آنها استفاده کند.
نتایج تحقیقات اولیه نشان می دهد که جک استراو به دو روزنامه نگار گفته است به طور "مخفیانه" برای تغییر مقررات اتحادیه اروپا به منظور کمک به یک شرکت محصولات مصرفی که سالانه شصت هزار پوند (هشتاد و یک هزار و یکصد یورو) به او می پردازد، تلاش می کند.
اتهامات مطرح شده علیه این عضو پیشین کابینه انگلیس در فاصله چند ماه مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور که برای هفتم ماه مه برنامه ریزی شده است، منتشر می شود. در پی انتشار اخبار مربوط به این رسوایی، استراو کناره گیری خود را از حزب کارگر اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست: