صفحات

۱۳۹۳ بهمن ۲, پنجشنبه

درگیری مسلحانه در اهواز و کشته و زخمی شدن ماموران

جمعه ۱۵ ژانویه گذشته، منطقه ۶ اهواز شاهد درگیری مسلحانه میان ماموران انتظامی اجرائیات شهردار و شماری از مردم بود که به کشته شدن یکی از ماموران و زخمی شدن شماری دیگر انجامید.
این درگیری به کشته شدن یکی از ماموران انجامید که قصد تخریب یکی از منازل که گفته می‌شود بدون مجوز ساخته شده بدون حکم قضایی داشت.
بنا بر گزارش‌های منتشره در رسانه‌های محلی، آذر زمان‌پور عضو شورای شهر اهواز در این باره گفت: «هجوم ماموران اجرایی شهرداری اهواز بدون حکم قضایی... برای تخریب یک منزل مسکونی در منطقه شش شهرداری اهواز که منجر به کشته شدن راننده لودر توسط ساکنین این منزل شد.»
فیلم ویدیویی منتشره نشان از زخمی شدن شماری از ماموران انتظامی به ضرب گلوله دارد.
زمانپور ادامه داد: «شهردار اهواز باید پاسخگوی این ضعف مدیریت و بی‌تجربگی در عمل صورت گرفته باشد.»
وی خواستار پیگیری دستگاه قضایی و برخورد با عاملان اصلی این حادثه شد که به گفته او «موجب بی‌سرپرستی خانواده‌ای با سه فرزند گردید.»
زمانپور همچنین گفت: «شهردار اهواز باید از مردم عذرخواهی کند یا استعفا دهد.»
علی ناصری عضو شورای شهر اهواز نیز با انتقاد شدید از شهردار منطقه ۶ اهواز و شهردار کلانشهر اهواز عمل صورت گرفته توسط اجرائیات شهرداری منطقه ۶ را غیر اصولی و از بی‌تجربگی مدیریت این منطقه خواند.
وی گفت: «اطلاع دارم که مامور اجرائیات از شهردار خواهش می‌کند اجازه بدهید تخریب را در زمانی دیگر انجام دهیم اما شهردار اصرار بر انجام اینکار در همان زمان می‌کند.»
ناصری از عدم اخذ حکم قضایی برای این کار انتقاد کرد و گفت این کار بر اثر بی‌تجربگی شهردار منطقه صورت گرفته است چرا که به گفته او «در آن منطقه موارد بسیاری وجود دارد که بدون مجوز صورت گرفته اما اصرار بر تخریب یک مورد در آن ساعت خاص می‌شود.»
عضو شورای شهر اهواز گفت: «تمام این مشکلات ناشی از فشار تعدادی از افراد شورا است که اصرار بر انتصاب این فرد خاص برای شهردار منطقه ۶ داشتند.»
علی ناصری در پایان خواستار استعفاء شهردار کلانشهر اهواز و شهردار منطقه ۶ شد.

هیچ نظری موجود نیست: