صفحات

۱۳۹۳ آذر ۲۳, یکشنبه

این یک خبر بد دیگر برای بازار نفت (آقا) است


سقوط 50 دلاری نفت در ‌6 ماه
دنیای اقتصاد: آژانس بین‌المللی انرژی برای چهارمین بار طی 5 ماه گذشته پیش‌بینی میزان تقاضای نفت در سال 2015 را کاهش داد و موجب افت 4 درصدی بهای نفت و ریزش قیمت تا مرز 57 دلار شد و بر این اساس بهای نفت که در آخرین روزهای خرداد به بیش از 107 دلار رسیده بود با ریزش 50 دلاری از آن زمان تا‌کنون مواجه و وارد رقم 57 دلاری شد.
آژانس بین‌المللی انرژی که سیاستهای انرژی کشورهای صنعتی را هماهنگ می‌کند چشم انداز خود برای تقاضای انرژی در سال 2015 را کاهش داد که باعث سقوط بیشتر قیمت نفت شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که کشورهای تولید کننده نفت خارج از اوپک باعث افزایش عرضه جهانی نفت خواهند شد. این آژانس همچنین انتظار دارد که قیمتها در سال آینده کاهش بیشتری پیدا کند. 

رییس موسسه مشاوره نفتی مستقر در هوستون آمریکا گفت: این صرفا یک خبر بد دیگر برای بازار نفت است.


قیمت نفت به ۴۵ دلار هم می رسد

وزیر سابق انرژی آمریکا با اشاره به سقوط قیمت نفت پیش بینی کرد قیمت نفت به ۴۵ دلار در هر بشکه برسد.
به گزارش تسنیم، بیل ریچاردسون که در دولت بیل کلینتون، در سمت وزیر انرژی و سفیر آمریکا در سازمان ملل خدمت کرده است، در گفتگو با شبکه سی ان بی سی پیش بینی کرد که قیمت نفت به 45 دلار در هر بشکه کاهش یابد.
وی گفت: وضعیت ژئوپلتیک از مسئله متاثر خواهد شد...روسیه با مشکلات اقتصادی در زمینه بودجه مواجه خواهد بود و رژیم ایران نیز به دلیل کاهش قیمت ها احساس فشار خواهد کرد.
این در حالیست که با وجود ادامه سقوط آزاد طلای سیاه در بازار جهانی و ثبت ارزان ترین قیمت نفت در طول بیش از یک دهه گذشته، وزیر نفت عربستان معتقد است: حال بازار خوب بوده و نیازی به کاهش تولید نفت نیست.
روزنامه تایمز لندن روز پنج شنبه نوشت: رژیم ایران در سایه ناتوانی در متوقف کردن کاهش بهای نفت، دچار یأس و ناامیدی شده است. کاهش قیمت نفت سبب بی‌ثباتی در اقتصاد ایران شده که تحت فشار تحریم‌های بین‌المللی است.
حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، از جنگ اقتصادی نفتی علیه رژیم ایران، تحت عنوان توطئه برنامه‌ریزی شده سیاسی یاد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: