صفحات

۱۳۹۳ آبان ۲, جمعه

تبادل آتش میان ایران و پاکستان در مرز مشترک دو کشور



منابع امنیتی پاکستان بامداد روز جمعه 24-10-2014 از اصابت 6 گلوله خمپاره نیروهای مرزبانی ایران به شهرک مرزی ماشکیل در استان بلوچستان این کشور خبر دادند.

یک منبع امنیتی پاکستان که نخواست نامش فاش شود به روزنامه "دان" این کشور گفت: "اصابت این گلوله های خمپاره نیروهای مرزبانی ایران خسارت جانی نداشته است".

وی تاکید کرد : "نیروهای مرزبانی پاکستان به این آتش باری پاکستان پاسخ دادند".

وی افزود: "گلوله های خمپاره نیروهای ایرانی 3 کیلومتر در داخل خاک پاکستان فرود آمده و منفجر شدند".

این مقام گفت که پس از فرود و انفجار گلوله های خمپاره مرزبانان ایرانی وحشت این شهرک پاکستانی را فرا گرفت و برای کنترل اوضاع فورا  درخواست نیروهای کمکی کردیم که آنها نیز به منطقه آمدند.

این حادثه یک هفته پس از وقوع حادثه مشابهی در منطقه مرزی مند که در آن یک تن از نیروهای مرزبانی پاکستان کشته و 3 تن دیگر را زخمی شده بود، اتفاق می افتد.

در یک حادثه دیگر 30 تن از نیروهای ایرانی پس از حادثه مند، وارد شهرک نوکندی در بلوچستان پاکستان شده و اهالی آنرا به گروگان گرفتند که با اعتراض شدید پاکستان همراه بود.

این حوادث مرزی باعث شد که مقامات دو کشور برای همکاری  بیشتر و تبادل اطلاعات برای کنترل مرز مشترک برای تشکیل جلسه ای بین سرهنگ اعجاز شاهد فرمانده کل نیروهای مرزبانی پاکستان و سردار قاسم رضایی از سپاه پاسداران ایران در تهران موافقت کنند.

هیچ نظری موجود نیست: