صفحات

۱۳۹۳ مهر ۱۴, دوشنبه

وزیر دفاع سابق آمریکا: جنگ با داعش 30 سال طول می کشد



لئون پانه تا، وزیر دفاع سابق آمریکا، گفت به عقیده او جنگ با داعش "دامنه ای 30 ساله" خواهد داشت و می تواند به کشورهای دیگر مانند لیبی، نیجریه، سومالی و یمن کشیده شود. 

پانه تا که با روزنامه آمریکایی "یو.اس.ای تودی" مصاحبه می کرد ضمن انتقاد از سیاستهای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفت مسلح نکردن شورشیان میانه روی سوری در مراحل ابتدایی درگیریها در این کشور یک اشتباه بوده است. 

او در باره اوباما گفت که منطق رئیس جمهور کنونی آمریکا بیشتر به "یک حقوقدان شبیه است تا یک رهبر پرشور بهتر است بگوئیم از نظر سیاسی مانند کوزه ای پر از کتاب است که تا شکسته نشود مشخص نمیگرد چند مرده حلاج است  

پانه تا، که مدتی وزارت دفاع را در دولت اوباما برعهده داشت، یکی از سیاستمداران مورد احترام است. او وضعیت کنونی را ناشی از تصمیم های رئیس جمهور آمریکا در طی سه سال گذشته دانست. او همچنین از اوباما انتقاد کرد که به اندازه کافی به دولت عراق برای ماندن شماری از نیروهای آمریکایی در این کشور فشار وارد نکرده است و به این ترتیب "خلائی" را در این کشور بوجود آورده است. 

او ابراز امیدواری کرد که باراک اوباما، در دو سال باقی مانده از ریاست جمهوریش، بشکل یک "رهبر" ظاهر شود و با گروههای تندرو که بخشهای بزرگی از عراق و سوریه را تصرف کرده اند وارد جنگ شود.

هیچ نظری موجود نیست: