صفحات

۱۳۹۳ شهریور ۲۱, جمعه

سیا: خلافت اسلامی "بین 20 تا 31 هزار نیرو" در عراق و سوریه دارد


وقتی حاج حسین اوباما بخاطر مسائل اقتصادی از جمهوری اسلامی حمایت میکند وحکومت بشار اسد جانی را برسمیت میشناسد باید در چنین منجلابی بیافتد سیاهپوست بدرد رقصیدن ومشنگ بازی میخورد نه ریاست جمهوری امریکا 


تازه‌ ترین برآورد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، "سیا" که روز پنجشنبه 11-9-2014 منتشر شد، نشان می‌ دهد که گروه افراطی "خلافت اسلامی" ( داعش )، بین 20 هزار تا 31 هزار و 500 جنگجو در عراق و سوریه دارد، برآوردهای پیشین سازمان های اطلاعاتی حدود 10 هزار بوده است .

طبق این گزارش داعش پس پیروزی های میدانی اخیر و تغییر نام خود به خلافت اسلامی، توانست نیروهای بیشتری به خود جذب کند.

ریان تراپانی، سخنگوی سازمان "سیا" در بیانیه‌ ای که در این مورد 11-9-2014 منتشر شد، می‌گوید: "با بررسی تمام گزارش‌های اطلاعاتی تهیه شده بین ماه مه و اوت" سال جاری در باره آن سازمان، این شمار جدید را تخمین می‌زند".
 سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت:" به دنبال "موفقیت‌ها این گروه در نبردهای ماه ژوئن و اعلام خلافت اسلامی، فعالیت‌های جنگی داعش بیشتر شده است".

برآورد تازه سازمان "سیا" یک روز پس از سخنرانی باراک اوباما، رئیس ‌جمهوری آمریکا، که در آن از راهکارهای دولت خود برای مبارزه با این گروه اعلام کرد، منتشر می‌شود.
اوباما در سخنرانی عصر چهارشنبه خود گفته بود برای اقدام علیه "داعش" در سوریه نیز همزمان با ادامه حملات در عراق، تردیدی نخواهد کرد.
به گفته اوباما، این گروه، خاورمیانه، از جمله مردم عراق و سوریه را تهدید می‌کند و اگر جلویش گرفته نشود :"تهدید فزاینده‌اش به خارج از منطقه، از جمله آمریکا، سرایت می‌کند".
اوباما با وجود راهکاری که برای مبارزه با افراطیون سنی‌ مذهب اعلام کرده، اما تاکنون با ارسال نیروهای زمینی  به عراق مخالفت کرده است.
همزمان وزیر خارجه ایالات متحده نیز به کشورهای خاورمیانه سفر کرده است تا متحدان منطقه‌ای آمریکا را با ائتلافی بزرگ علیه "خلافت اسلامی" همراه کند.
کشورهای عربی هم‌ پیمان آمریکا، روز پنج ‌شنبه 11-9-2014 در جلسه جده خود گفتند که در خصوص "ایفای نقش" در زمینه مبارزه با این گروه به توافق رسیده‌اند. این کشورها متعهد شده‌اند که اقدامات لازم را برای جلوگیری از پیوستن جنگجویان و تامین مالی "داعش" انجام داده و در اقدام احتمالی نظامی علیه نیروها و مواضع آن مشارکت داشته باشند.
به گزارش العربیه از جده، واشنگتن و این  کشورهای عربی بر سر مبارزه با تمام انواع تروریسم و نابودی گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، به توافق رسیدند. 
کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس که در سطح وزرای خارجه شرکت داشتند، عبارت بودند: مصر، عراق، عربستان سعودی، لبنان، کویت، بحرین، قطر، اردن، عمان و امارات متحده عربی، ایالات متحده و هیئتی از ترکیه.
این توافق در کنفرانسی خبری که در پایان نشست عربی، آمریکایی و ترک که برای بحث بر سر راه های جنگ با تروریسم در جده برگزار شد، اعلام شد.

هیچ نظری موجود نیست: