صفحات

۱۳۹۳ مرداد ۱۸, شنبه

دومین حمله هوانی امریکا به مواضع داعش در اربیل

 
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ارتش این کشور، دو حمله هوایی دیگر علیه مواضع گروه داعش در عراق انجام داده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از این حمله ها به وسیله هواپیمای بدون سرنشین صورت گرفته که یک پایگاه شلیک خمپاره را هدف قرار داد و دیگری به وسیله جنگندهای ارتش آمریکا روی داد که طی آن یک کاروان داعش در نزدیکی اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق بمباران شد.
دور دوم حملات ساعاتی پس از آن روی می دهد که جنگنده های آمریکایی مواضعی در نزدیکی اربیل بمباران کردند. در این حمله هوایی که به وسیله جنگنده های «اف-ای-18» صورت گرفته، یک پایگاه توپخانه ای سیار منهدم شد.
پنتاگون در این باره توضیح داد که این پایگاه توپخانه ای، نیروهای پیشمرگه در نزدیکی اربیل را هدف قرار می داد که در اثر آن، شهروندان آمریکایی موجود در این شهر، در معرض خطر قرار می گرفتند.
حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش ساعاتی پس از آن آغاز شد که باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد مجوز این حملات را صادر کرده است.
نسل کشی
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت در سایه سیاست های تروریستی داعش که نشان از نسل کشی دارد، آینده سیاسی عراق مملو از خطر است.
اوباما پس از جلسه با تیم امنیت ملی خود، مجوز حملات هوایی محدود علیه شبه نظامیان داعش را در شمال عراق صادر کرد. علاوه بر جلوگیری از نسل کشی، این حملات هوایی با هدف حمایت از نظامیان و دیپلمات های آمریکایی صورت می گیرد که در اربیل مستقر هستند.
از زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پایان سال 2011، این نخستین بار است که آمریکا دست به حملات هوایی در این کشور می زند.
بنا بر اعلام پنتاگون، حملات هوایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین یا جنگنده های مستقر در ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه خلیج صورت می گیرد.
هواپیماهای آمریکایی در نخستین ماموریت جدید خود، اقدام به پرتاب مواد غذایی برای هزاران تن از آوارگان ایزدی مذهب کردند که در کوه های سنجار توسط نیروهای داعش محاصره شده اند.
به نظر می رسد باراک اوباما برای اقدام در مقابل داعش، زیر فشارهای بسیاری قرار گرفته باشد.


هیچ نظری موجود نیست: