صفحات

۱۳۹۳ مرداد ۳۰, پنجشنبه

سه فرمانده ارشد حماس در حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند

گردان های عز الدین قسام شاخه نظامی حماس بامداد پنجشنبه 21-8-2014، از کشته شدن 3 تن از فرماندهان ارشد خود در حمله هوایی اسرائیل به یک خانه در شهر رفح خبر داد.

در بیانیه قسام آمده است، بامداد پنجشنبه، محمد ابو شماله، رائد العطار و محمد برهوم، در بمباران ساختمانی در منطقه رفح  در جنوب غزه توسط جنگنده اسرائیلی کشته شدند.

این در حالی است که اسرائیل همچنان به حملات خود به نوار غزه ادامه می دهد. منابع پزشکی فلسطینی روز پنجشنبه اعلام کردند طی حملات امروز جنگنده های اسرائیلی به غزه 11 فلسطینی، از جمله سه تن از رهبران عزالدین قسام کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

ارتش اسرائیل هیچ گونه اظهار نظری در باره تایید یا رد کشته شدن سه فرمانده ارشد حماس نکرده است.

به گفته موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل از زمان نقض آتش بس میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها تاکنون جنگنده های اسرائیلی بیش از 110 حمله هوایی به نوار غزه انجام دادند. وزیر دفاع اسرائیل همچنین تایید کرد که فلسطینی ها بیش از 180 موشک به جنوب اسرائیل پرتاب کردند. به گفته ارتش اسرائیل 20 فروند از موشک های حماس توسط سیستم دفاعی این کشور موسوم به "گنبد آهنین" در هوا منفجر شدند.

همزمان با اصرار بنیامین نتنیاهو نخست وزیر اسرائیل بر ادامه جنگ علیه حماس، شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب خواستار از سرگیری مذاکرات و برقرار یک آتش بس دائمی شدند.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود خواستار از سرگیری فوری گفت وگوها میان دو طرف در چارچوب طرح قاهره برای برقراری آتش بس دائم شد.

هیچ نظری موجود نیست: